OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 6, 2015

My Favourite Online Tudung shop



Assalamualaikum.

Malam ni mood ada sedikit terganggu tapi malas nak ambik port sangat.. jadi mohla kiter citer sumthing yang bleh jadi terapi especially bagi kaum hawa ni... kaum hawa ni memangla kan sinonim sangat dengan shopping ni.. well, we are born to shop.. kehkehkeh.. kalau bab shopping ni saya ikut mood.. kalau sesetengah orang tu pantang keluar mesti beli sumthing.. tapi saya tak camtu.(Incik hubby sila sujud syukur) semuanya bergantung pada mood.. kalau time mood meroyan shopping tu datang ha siapla ko tangan ni gatalllllllll je duk scroll ig tu tengok kot2 la ada pape yang berpotensi untuk disambar.. tapi tengok bajet bulanan jugaklah.. kalau bulan lepas dah beli takdela beli lagi bulan ni.. kita pun nak ada tabungan sejak kecil jugak kan.. huhuhu.. biasanya mood meroyan ni datang time incik hubby offshore la.. almaklumla kiter bosan takde geng nak bersembang kan hari2 asyik bersembang ngan budak kenit dua orang tu topik apela sangat. Pastu kan kadang2 stress biasalah kan surirumah hari2 rutin sama pastu kerenah anak2 lagi u knowww we need therapy (selain dari mengaji zikir solat tu yelah takyahla nak sembang kencang kat sini pulak kan). Yang bestnye lagi pasal saya ni, (promo diri sendiri hahahah) saya tak suka sangat beli pinggan mangkuk kuali sudip perabot tupperware segala mak nenek tu lah.. yang tu memang tak pernah masuk list.. melainkan kalo incik hubby yang tetibe cakap nak beli. Sebab tu kalo ada sapa2 yang promote tupperware lah ape lah kan memang saya tak terjebak.. melainkan betul2 perlu je.. kesian jugak kadang2 tapi nak buat camne dah memang perangai camni.. (incik hubby sila sujud syukur skali lagi sebab dapat wife cenggini)

Bila jadi surirumah ni especially kalo time incik hubby offshore tu (up sket title surirumah berdikari tough and supermak lagi vogue) nak kua shopping dengan bawak budak 2 orang tu adalah sangat mencabar. Makanya satu2nya option yang ada hanyalah online shopping.. tu je nak cakap sebenornye.. kehkeh. barang dapo tu toksah citerla kalo yang tu pun beli online memang nak kena lempang laju-laju makan dia. Ok2 nak citer ni.. kalo shopping online ni biasenye saya cume shopping baju dengan shawl je.. baju anak ikut keperluan.. tapi lagi suke walk in je pegi mall lagi senang. Sebab shopping baju budak kat kedai ni dia punya meroyan tu lain macam.. bile tengok design ni dia terus macam aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Tengok sana ya allah diskon 50% niiiiiiii aaaaaaaaaaaaaa!! lagi.. ha cenggituuu.. sape jadi mak2 tu taula kan.. hahaha.. masuk air betul. Ok2 sambung tadi.. sebab tu orang cakap kan jangan start.. once dah start susah nak berenti.. sama jugaklah kes online shopping ni. Dulu saya mane reti nak shopping online bagai ni.. takut kena tipu pun ada.. tapi start dengan barang baby kot masa tu pastu terus istiqamah sampai ke hari ni.. 😊 klik sana klik sini esoknya barang daaa sampai umahhh.... sorgaaaaa.. hahaha. Paling annoying bila abg poslaju sampai pastu nak hon2 banyak kali kita ni kelam kabut capai tudung. Ok da melalut ni.

Kalo nak listkan seller yang pernah saya berurusan, memang banyakkkkk sangat juttta jutttaaa jutttaaaaaaa... sampai dah bleh bezakan butik ni biasanya guna material apa, jahitan yang macam mana, harga mana yang lebih murah, blablabla.. untuk shawl saya pernah beli dengan radiusite, purdypetals, anggunzara, marshmallowscarf, cattleya couture, fanacouture, scarfsecret dan banyak lagi lah.. shawl saya semuanya hasil belian online sebab kat sini takde butik shawl or tudung yang steady.. material pun biasa2 je.. kalo shawl ni saya paling suka material chiffon georgette sebab lebih tebal so takla nampak leher or nak kena pakai inner neck bagai. Tapi sekarang ni da kurang dah sket mood meroyan shopping shawl ni sebab da banyak sangat dah koleksi plus warna pun kira macam complete dah ada semua.. kekeke.. mengucap panjang laki aku tengok perangai bini dia shopping shawl.. hahah.. kadang2 dia jugak yang tolong pilihkan design n colour. Veryyy the sportinggg.. nanti lanje la satu eh? 😅😅😅

Blouse jarang la beli sebab menyusu kan.. susah nak cari blouse yang nursing friendly yang cantik n tak nampak macam orang yang lebih tua dari usia. 😊 Sekarang dah banyak dah tapi mostly yang berzip. Saya tak suka sangat nak kua menyusu kalau baju yang guna zip ni sebab macam terdedah banyak sangat je.. luckily sekarang Mikail da kurang menyusu kalau kuar jalan2 so blehla melaram huhuhu.. taun lepas sebelum migrate brunei kejap tu adela saya beli banyak sekaligus dalam 6-7 helai camtu kat onebabyworld kot kalo tak silap.. pastu takde dah.. baru-baru ni je mood meroyan tu datang lagi. Sempatla sambar 3 helai 2 bulan lepas.. 2 bulan lepas? Oh bunyi macam dah lama kan? Jadi bolehla ushar lagi.. kahkahkah.. yang tu saya beli kat butik rayyanhaya and fanacouture.. online jugaklah.. nama2 seller yang saya sebut tu memang highly recommended sebab fast service and material memang best.. comfy sangat untuk mak anak dua yang kuat berpeluh ni.. 😥😥😥 tapi kalo saya tak konfiden dengan measurement memang tak beli lah.. sebab tu jarang beli blouse takut tak ngam saiz. Bleh search ig dorang ok for latest collection.. serius memang menyesal pastu sebab akan terjebak.. hahaha

Akhir kata, selamat menjebakkan diri dalam online shopping dan selamat terjebak ye.. kurangkan kontroversi dengan suami tingkatkan prestasi shopping anda.. kita boleh!! Because we are born to shop.. 💪💪💪( tolong jangan bash saya pasni hahaha)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails