OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Friday, October 16, 2015

ME-TIME

Assalamualaikum.

Seminggu dua ni.. correction.. 2-3 minggu ni emosi macam sangat2lah tak stabil... most of the time saya asyik nak marah.. benda2 kecik pun dah boleh trigger kemarahan saya ni.. yang jadik mangsa of course la Mifzal.. dia buat salah sikit terus saya marah dia. Si adik pulak sekarang ni makin menjadi2 pulak perangai lama dia tu tak boleh tinggal walau sekejap.. ingatkan bila da dapat kaki ni dah hilang dah perangai lama tu. Dia nak saya ada depan mata dia pastu nak ngempeng lama2.. aduhai.. sabarlah duhai hati.. stress sangat2 2-3 minggu ni. i really really need a short getaway... sejak anak dua ni memang jarang sangat ada ME TIME.. most of the time tak ada langsung. I spend the whole 24/7 for my kids. (And husband too for sure).. sejak jerebu aritu memang jarang kami keluar ke mana2.. dengan keadaan saya yang selalu over exhausted plus sakit pinggang ni memang tak keluar la kan.. tapi terperuk dalam rumah pun kesian jugak dekat budak2 ni.. kalau saya ni pun dah rasa kepala berserabut, stress... budak2 ni lagi lah kan.. dunia diorang cuma main je.

Dah lama dah tak pegi jalan2 release tension rasanya (macamla selalu pegi holiday kehkeh).. tapi nak pergi pun macam tak sesuai je sekarang ni dengan ringgit jatuh grrrrr.. dengan ayah saya sakit lagi.. hmmm... dulu sebelum kahwin (even sekarang dah kahwin pun) saya selalu simpan angan2 & impian.. nak bawak mak ayah pegi Mekah tunaikan ibadat Haji, then pegi holiday. Masa tu baru mula kerja saving pun tak banyak.. tak berkesempatan dan belum ada rezeki nak buat semua tu.. sekarang dah tak kerja lagi, lagi lah tak dapat buat semua tu. Yelah, family saya ni bukanlah dalam kategori orang senang.. tambah pulak dengan rawatan penyakit kanser ayah saya ni, terpaksa la cut off mana yang bukan keutamaan. Entah apa la saya melalut malam ni.. tapi tak taulah.. jiwa kacau betul hari ni... hmm.. astaghfirullahalazim.. istighfar banyak2 oiii...



Dah apehal pulak la si Mikail ni mengekek2 dalam tido ni.. mimpi apelah agaknya tu dikk sampai camtu sekali gelaknya.. tinggal lebih kurang 6 bulan je lagi genap 2 tahun tempoh penyusuan dia. Camnelah nanti kan bila dia dah tak menyusu. Mesti saya rindu nak dia pegang2 muka saya, korek mata hidung saya, letak kaki dia atas perut saya.. betul la orang cakap bonding antara ibu dengan anak waktu menyusu tu yang paling mahal.. yang takkan dapat kat mana2.. masa Mifzal dulu walaupun dia menyusu susu badan saya melalui botol, tapi tetap jugak ada bonding dengan dia. Sebab Mifzal ni jenis soft-hearted, yang selalu nak perhatian & jenis yang senang luahkan perasaan melalui kata2 dan perbuatan dia. Even sekarang pun dia selalu cakap dia sayang ebu, sayang abah, sayang adik.. pastu pandai cakap nak adik banyak2.. -____-' malam2 nak tido mesti nak kena pegang tangan sampai terlelap.. kalo tak pegang memang melelehla ayaq mata tu.. ebu ni kiri kanan haa.. sok2 kalo tambah sorang lagi nak selit celah mana pulak agaknya.. bawak2la bertempek dengan abahnya pulak.. kekeke

Entri malam ni da macam sesi luahan perasaan pulak.. serius jiwa kacau. Ada sket2 moody, sedih, kosong... Dia macam separuh jiwaku pergi gitu... ha camtulah. Emmmm...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails