OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 19, 2012

Ahlan wa sahlan ya Ramadan






Salam..

Kami masih lagi di kampung incik hubby.. Lusa dah nak puasa dah.. :)) kalo taun lepas kami puasa bertiga jugak, tapi Mifzal masih dalam perut.. Baru sebesar bijik kacang.. Taun ni Mifzal da ader da besar banyak dari bijik kelapa untuk kaco ebu ngan abahnya berbuka.. :)) terpaksa la makan bergilir nanti.. Adatlah ade anak kecik kan.. Da takble makan berjemaah cam berdua dulu.. Tapi tetap seronok dua ronok tiga ronok beronok ronok!! ^__^

Kat sini puasa lain sikit dari yang biasa saya tempuhi.. Lain tak lain sangatla.. Makanan memang totally different dari Terengganu baik dari segi rasa, jenis ataupun seleranya.. Kuih muih yang biasa ada kat Terengganu saya tak jumpa kat sini.. Lauk pauk tak jauh beza sangat cuma rasanya memang tak sama.. Kalau orang yang cerewat makan tu susah jugakla kan.. Saya cerewet jugak tapi kalo da lapar telan jelah.. :)) Kadang2 memangla rasa tak puas sebab tak kena dengan selera, yelah 23 tahun membesar dengan masakan ibu masakan terengganu.. tapi bila da datang sini cuba jela makanan belah sini pulak.. Ikan feveret saya pun saya tak jumpa kat sini.. Tu yang everyday duk pikir arini nak makan ape ha nak makan ape ha... Jenuh.. =_='

Cara berbuka pun lain jugak dari yang biasa keluarga saya amalkan.. Kalo famili saya, famili orang lain saya tak taula, berbuka terus makan kurma or nasik.. Tapi sebelah keluarga suami, berbuka dengan kuih muih dulu.. Da puas makan kuih baru la makan nasik.. Mula2 dulu saya macam alamak cepatla makan kuih, lapar nak makan nasik pulak ni.. Haha.. Padahal boleh je pun terus makan nasik tapi segan punye pasal.. Hehe.. Saya memang tak boleh kalau tak sentuh nasik satu hari.. Kenyang camne pun kalo tak makan nasik satu hari mesti rasa macam tak puas & lapar lagi walaupun kenyang.. Dasar perut tong.. Huhu..

Yang lain sama jela, bazar Ramadan memang berlambak2 sampai tak tau nak pegi mana satu.. Taun ni taktau la dapat pegi ke tak sebab da ader si tecik ni.. Kesian pulak nak bawak dia bersesak dengan orang ramai plus asap kepul2.. Biasanya kalo pegi bazar ramadan ni saya sibuk cari kuih je.. Hee.. Sebab time ramadan la banyak kuih muih dijual.. Time biasa ni payah nak dapat..

Taun lepas masa balik kampung suami ni saya tak berkesempatan terawih di masjid sebab alahan mengandung.. Buat kat rumah jer sorang2.. Bila balik rumah sendiri sempat jugak pegi masjid dengan incik hubby walaupun solat dalam keadaan mengantuk tersengguk2 sebab kenyang togok banyak sangat air.. Haha.. Pls dun try this at home hokeh.. Tak patut betol la.. =_=' taun ni taktaula dapat berjemaah di masjid ke tak.. Saya penah nampak sorang perempuan terawih di masjid dengan baby dia skali.. Baby tu kecik lagi dalam 3-4 bulan camtu.. Dia baringkan kat sebelah dia.. Baby dia nangis jugak ekk ekk tapi masa tu dia da rakaat akhir solat witir.. Saya taktaula mampu ke tak handle Mifzal yang bukak high pitch ni kalo dibiarkan sorang2 time nak solat.. Dia bukannya nak duk diam lama kalo letak atas tilam sorang2..

Taun ni sedih sikit *sedih banyak* sebab tak dapat puasa lama dengan incik hubby.. Dalam 2 minggu je kot.. Taun lepas dapat puasa penuh dengan incik hubby tapi dapat raya sama2 sehari jer.. Raya kedua incik hubby da naik flight.. Taun ni tak dapat raya sama2 langsung.. tskkkkk... :'( dahla taun ni pestaim raya dengan Mifzal tapi abahnya plak onshore.. Huuuuu... :'( Bertabahlah duhai hati... Semoga saya kuat.. Saya masih berharap moga2 miracle will happen.. Hanya Allah yang Maha Mengetahui kerana semuanya atas kehendak & perancanganNya...



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails