OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, April 25, 2010

Rindu Oh Rindu...

Tajuk cam jiwang karat jew.. padahal.. yoyo ooo jew kan.. muehehe... Hmmm.. ntah nape sejak 2,3 hari ni aku tetibe diserang rindu pada zaman blaja aku dolu2.. betul la orang cakap, zaman blaja adalah zaman yg paling best selain dr zaman kanak2 ribena... walaupun mase tu blaja macam nk terburai isi otak, dengan kena "paksa" join kokurikulum yg x best tuh, tapi skang bile ingat2 balik, rindu la plak... ni kot yg org kate benci tapi rindu? muahahaha...

Aku start bjauhan ngan family aku bila aku masuk matrikulasi.. mase tu homesick memang x hengat la.. asal call jew, meraung.. asal meraung jew, call... kalo ade award untuk ratu airmata dah sah2la aku la pemenangnye.. (tiada pengalah oke..ngeee) time blaja kt situ la aku blaja idup berdikari, kena sental baju sendirik sambil2 nangih ingat kat mak... jumpa macam2 jenis manusia.. ade prob kena blaja settle sendre, blaja uruskan masa, blaja tido dalam dewan kuliah.. agagagaga.... walaupon mase tu juz 3 subjek yg dikira untuk pointer, tp aku mmg kena struggle giler2 meroyan la.. lagi2 biologi sampai aku rase aku makin biol jew blaja subjek tu.. huahuahua..

Roomate aku mase tu 2org dak akaun, n lagi sorang dak fizik.. Tapi 1 benda yg aku xbole lupe pasal roomate aku yg dak fizik ni..Yus name dier.. kitorang asal satu negeri..da lame aku xdgr berita pasal dier sejak kitorg abis matrik. Aku try gak kontek dier tapi xde jawapan smpai sekarang.. Aku memang cukup kagum dengan semangat dier.. bayangkanla mase final exam semester akhir, dia diuji dengan kematian ayah dier.. Memang dier meraung terus dlm bilik pas dpt berita tu.. lagi2 bila mak dia rahsiakan penyakit ayah dia dr pengetahuan dia sbb tanak bg dia riso.. sambil2 meraung dia luahkan kerisauan dia nk tanggung family sbb dia anak sulung n ramai adik.. memang sebak sgt2 waktu tu.. aku cuma mampu tahan airmata utk tenangkan hati dia.. malam tu jugak dier balik kampung.. tp exam dier, she managed to score.. excellent pointer oke.. aku sangat2 kagum dengan semangat dier.. i'm very proud of u yus.. kali terakhir aku dgr berita pasal dier masa org sibuk2 masuk u, die amik pendidikan subjek fizik.. maybe da jadi cikgu yus kot skang nih.. ape pon, aku sentiasa doakan kesejahteraan kwn aku nih.. moga hidupnya sentiasa diberkati.. Hokeh.. tamao mood sedey2 hokeh.. tetibe jd emo lak aku nih..

Paling best dalam subjek biologi tu aku dapat jadi doc x bertauliah jap.. bedah tikus yang baunye amatlah mencengkam jiwa & raga... cita2 yang x tercapai.. huhuh..

santai2 kat air terjun panching dengan one of our biology lecturers.. best!

Gambar ni kitorang amek waktu majlis perpisahan lecturer biology kitorang.. n mase ni la first time aku jadi emcee x bertauliah.. muehehe..

x bole blah tul tengok muke sendirik yang skema x hengat.. buruk benor.. hahaha...

Bile aku da abis blaja setahun kat matrik, aku masuk Uitm Shah Alam.. meraung lagi sebab aku xsuke.. huhu.. tapi da tertulis rezeki aku kat situ, aku bersyukur.. so skang aku patut lebih bersyukur dengan pencapaian yg aku dpt lps aku sah bergelar graduan Uitm... Alhamdulillah, I'm grateful enuff.. sat2, nk minum air.. panaih betol la skang nih.. peluh ni da boleh tadah wat air milo dah.. haha..

Kat u, aku join sekretariat MPP, nk try2 la, best sgt ke join neh.. mule2 aku a bit depressed la bcoz I can't manage my time... mane nk siapkan assignment lagi, nk handle yg tu lagi.. balik hostel biasenye kul 1-2 pagi.. so nak tanak kena study jugak walaupun mata memang da sengal2 ubi.. memang sgt2 penat.. esoknye pi kuliah, ngantuk x hengatla.. first sem aku score x sampai 3 pun.. cessss... but then start second semester je, aku da start engine, pakai turbo... ayah aku pon senyum sampai telinga jew setiapkali dapat result every sem.. ngeeeeee... kepuasan yg dpt aku beri sebagai anak.. aku join setahun je sekretariat tuh.. cukuplah timba pengalaman sket.. ade pahit manisnya..




Yang paling x le lupe, masa aku "dipaksa" join Kokurikulum.. malas tul la benda2 cenggini.. memang x suke.. tapi bile ade kem ke bestla gak kn.. santai2 gitu.. bley jenjalan.. ngeee...



dengan pakaian yg xbole blah je rase.. adoiyaii.. paling menciss nk pakai baju nih.. haha

Sejak aku join JPA 3 nih, aku da mula fobia ngan warna oren.. hahaha.. mane taknye, 3sem oke kena pakai baju nih... phewww...

Mase ni pertandingan ape tah, aku da lupe.. tapi team aku dpt first place.. weeeee....


Windunye kt korang!!

Bile tengok balik sume gamba2 yg tersimpan kemas dlm laptop & memori otak aku neh, rase rindu lak.. so conclusionnye xle tengok selalu.. huhuh... tengokla kalo ade rezeki n kalo aku rajin, ingat nk sambung blaja lagi.. Insyaallah kalo diizinkan tuhan..

hokeh la, aku da membebel lebey2 lak nih.. lenkali aku rajin aku hapdet lagi blog aku nieyh.. cau cin cauuuuu....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails