OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Monday, July 4, 2011

Kaseh ebu membawa ke syurga


Arini nak buat spesel entri untuk ebu.. Bukan sebab mother's day ke ape.. Everyday is mother's day oke.. Tibe2 rasa sangat2 terharu arini sebab sebelum aku bangun lagi my mom da bangun tengah menumbuk cili padi kat dapo.. Semata-mata nak masakkan nasik goreng cili padi kat anak dara dia yang sorang nih.. Upss.. Anak dara lagi ke.. Ahahahaha.. Terlebey sudaaaa... :p Maap.. Maap..
^_^

Oke, oke.. Siyes oke.. Anak dier ni bangun pagi teros mandi solat bersiap seme.. Hampeh punye anak tak tolong pon wat bekpes.. -__-

Sian ma kena bangun lagi awal dari seme orang.. Pengorbanan seorang ibu.. Tido selalu terganggu sebab anak2.. Tapi kite yang anak ni tak pernah nak berterima kasih.. Jauh sekali nak menggembirakan hatinya.. Lukakan hati dier lagi ade.. Ape punye anak.. Kalo tau camtu awal2 da lempor ke dinding..

mm, tatau la nape seminggu dua ni asyik terbayang cane la ma preggykan aku dulu, hadapi saat2 melahirkan aku.. Susah payah besarkan aku sampai la da kembang semangkuk camni.. :)) tak terdaya kudrat kite nak membalasnye walau dengan apa cara sekalipon.. Tataulah nape lately mudah sangat tersentuh bila ingat pasal ebu tersayang.. Kalo bleh selalu nak give the best for her.. Everything asalkan dapat gembirakan hatinya.. Tapi biasalah, as a daughter, as human being, we tend to make mistakes..

Tapi, aku janji aku akn sentiasa perbaiki diri, bagi layanan yang sentiasa tip top.. Bukan sekadar untuk ebu, untuk ayah jua.. Kedua2nya permata yang berharga..

She is someone really special in my life...

* she's so sweet and "awet muda".. That's what ppl always tell me about her..

* love shopping! Pantang kalo kua berdua or without my dad, poket sure kempissss.. Abis seme nak diborongnye.. :)) sekali sekala takpela.. Kalo selalu boley botak den.. :p tapi seme isteri camtu kot kalo shopping time hubby takde.. Kan? Time ade seme benda hubby tak kasik beli..Ahahaha...

* kalo tengok drama kat tv mulut tak penah diam.. Banyak je tanye such as sapa hero? Nape dier wat camtu? Bini dia ke tu? Bla bla bla... Kadang2 haku naik tensen la jugak.. Eheheee.. Tapi kalo tanak jawab better diam je.. Takkan nak marah plak kan..

* sportinggggg sangat.... Mintak la ape pon, mintak la nak pegi mane pon.. Sure dpt permission! Buat tak elok je die marah..

* rajin bangun awal.. Tak penah lagi sepanjang hayat aku dari kecik sampai skang nampak dia bangun lambat.. Biasenye sebelum subuh da bangun..

* tak pernah lawan cakap suami.. Yg ni memang aku respect sangat2 and jadi inspirasi untuk aku sendirik apply.. Kalo suami or ayh aku marah, mak aku diam je..

* sukakan budak2.. Tapi takde rezeki lagi nak main2 dengan cucu sendiri.. Ma kena banyak doa lagi.. Doa ibu kan cepat makbul.. Eheheee.. :))

Ada banyak lagi tapi rasenye cukuplah yang aku dah senaraikan..

So after this.. Mari la kita berazam untuk sentiasa jadi anak yg terbaik untuk ebu2 kiter.. Sentiasa membahagiakan ebu & ayah..






Love u till the end mom!! eternity!! Thank u so much for being my mom.. Thank u so much for everything.. Everything...

P/s: ignore je muke adik aku yg inteprem kat dalam tu..:p



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails