OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 28, 2011

Hidup ini terlalu singkat untuk dinikmati!






Hidup ni hanyalah satu persinggahan menuju satu destinasi ---> reaching Allah.. Tapi kenapa kita mudah sangat lalai & leka, terlalu mudah untuk buat kesilapan.. Kenapa kita susah sangat untuk menjadi hamba yang sentiasa tunduk, taat & istiqamah dalam menghambakan diri padaNya? Kenapa kita sentiasa mengeluh dengan apa yang dikurniakan pada kita.. Kenapa kita selalu memandang keindahan yang ada pada orang lain walaupun hakikatnya Allah telah memberi kurniaan yang cukup buat kita? Bersangka baik lah pada Allah kerana hanya Dia yang lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita.. Hidup ini terlalu singkat.. Justeru kenapa membiarkan perkara remeh temeh seumpama itu menghalang perjalanan kita menuju ke sana? Sentiasalah BERSANGKA BAIK pada Allah kerana Dia Maha Mengetahui..


Mukaddimah untuk entri malam jumaat.. :))

Saya berbelog bukan sekadar meluahkan rasa hati saya, ape yang saya lalui sepanjang perjalanan hidup saya.. Tapi biarlah apa yang dicoretkan itu mampu menjadi peringatan buat diri saya sendiri khususnya & jugak orang lain yang sudi membacanya..
*ada ke yang baca.. Cettt...
Sama-sama mengingatkan antara satu sama lain.. We are all human beings and we tend to make mistakes.. Jadi, sampaikanlah walau sebaris ayat... :))

Ekceli sejak dua menjak ni saya asyik terpikir apa sebenarnya hala tuju hidup saya.. ( tetibe berubah menjadi wanita yang sopan.. Ahaks.. :p ) apa matlamat sebenar yang ingin saya capai.. To be honest, bila kite tengok hidup orang lain kita mudah rasa cemburu.. Lumrah manusia.. Jarang nak bersyukur.. Tapi difikirkan balik, takkan ada manusia yang sempurna di dunia ni, takkan ada manusia yang sentiasa indah hidupnya tanpa masalah.. Sikit sebanyak pasti akan ada kekurangan di mana2 kan.. So nape kita nak bebankan fikiran kita dengan benda2 tu seme? Pokok pangkalnya harus balik pada tujuan kita berada di dunia ni sebenarnya..

Mungkin emosi ni agak terganggu dengan pengaruh sekeliling sejak dua menjak ni.. Plus rindu kat incik hubby.. Yeppp, saya rindu bangat sama kamoooo incik hubby..!! Tapi PK positif, pikir balik tujuan kita hidup.. Tumpuan utama pada Allah & Rasul, then baru suami.. Ehehehee.. So takble nak sedey lebey2 kan.. :))

Arini puan isteri sangat gigih berpuasa, walaupun dada ni senaknya hanya Allah yang tau.. Pastu petang tadi plak gastrik datang.. (sape suh tak sahur kan.. Padan muke.. >_< ) Alhamdulillah mampu bertahan sampai ke garisan penamat.. :p so tadi berbuka kurma dengan nasik goreng je.. Takde selera nak makan banyak2.. Nanti time Ramadhan tatau la kan.. Huhu.. Dengan bazar Ramadhan berlambak-lambak.. Eeeee... Tak sabar plak nak masuk bulan Ramadhan.. And tak sabar nak serbu bazar Ramadhan dengan incik hubby.. Ahaks.. :p moga2 berkesempatan untuk bertemu Ramadhan.. InsyaAllah..

Arini harus bersilat siapkan portfolio and lesson plan seme2 tu becuz on first day fasting nanti nak kena audit.. Haihhh.. Malas bebenor..
(>__<)

Japgi nak gi makan durian lagik.. Esok nak puasa lagi.. :))

Till then!





- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails