OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, May 31, 2011

Duhai masa cepatlah berlalu!

Skang ni already 9.17pm.. Masih awal kot? Tapi mata ni da macam kena gam daa.. Damnly tired.. Lately asyik pening, loya dan nk pitam.. Agaknye sebab tekanan kerja awal2 semester ni or maybe jugak low blood pressure kembali menyerang.. drive pon kadang2 rasa keawang-awangannnnn jew.. But nothing to worry hokeh, still under control..Siap bleh drift lg.. Heheh.. Cet!

Td memang nak tido pon tapi orang cakap bile kite penat sangat pon payah nak lelap jugak kan? Haihhhh... Da 2 hari bukak semester baru, hopefully student2 sem ni ok2 belaka.. Ops, tanak cakap pasal keje.. Sakit kepala ni asyik duk pikior hal keroje jewww... Dahtu nak pikior pasal ape lagi? Pasal suami?? Haa, best! Best! Kehkehkeh... Yang tu toksah cakap lewwww, tiap saat & ketika tak pernah lupa.. Da jadi sebahagian dari diri masing2.. Bila la incik suami nak balik ea.. Arini genap sebulan sudaaa berjauhan dr incik suami.. Tapi takpe, hati ini akan terus bersabar menanti.. Happily waiting for his homecoming.. Can't wait! Bagus jugak bila da rasa penat tahap gaban camnih kan.. Atleast takdela terasa sangat kesedihan tu.. Sape ckp i x syedih?? Syedih wooo... Tp takkan nak tayang depan semua penduduk kampung kan.. Life must go on.. Hmmm... Takpe, takpe.. Tak lama dah.. Tak lama.. Tak lama..Kejap je.. Pasti boleh!

Semalam lepas balik keje, makan, mandi then terus chow pegi lepaking tepi pantai with my sis and little bro.. Eventhough penat tahap gaban and kepala pon pusing semacam je tapi tetap jugak nak pegi.. Sudahnye malam tu bertambah parah la jawabnye.. Padan muke aku.. Nak wat camane, pantai di hatiku.. Heheh.. Cam biase dengar je ayat tu.. :p Jealous skejap tengok my sis posing2 romantik gitu snap pic ngan hubby dier.. Nak menyampah jugak boleyy? :p i pon bukan sorang2 hokeyyy... Walaupon incik suami takde dcc ( tapi dekat di hati.. Cewahh.. Ngeee).. Seb bek la ade adik yang sorang tu.. Dier la jadik peneman setia (a.k.a kuli..kehkeh) kalo aku pegi ke mana2.. Takdela sunyi sangat..

Haihh, napela henpon ni takble nak upload gambo eh.. Cap ayam jugakkkkk... Haihhhhh.. Takpela, nanti next time baru attach sume gambo2 i yang cute tu.. :p da dekat kul seploh da ni.. Juz got sms from incik hubby.. (nak sunyum sampai telinge boleyyy..:p ) Incik hubby kesayangan suh rest cukup2 n tido awal takut blood pressure rendah lagi.. Esok harus bangun awal and zassss ke tempat keje lagi.. Can't wait for your homecoming!!! Agak2 ade possibility x myhubby balik esok?? Hmmmm, lebih baik jgn berharap sangat kan? Hmmm.. Hopefully miracle do happen lah.. Rindu tahap supersaiya dah ni.. Ngeee...

Till then, gudnite evribodi!!!! Sweet dreamzzzz...
* keje leklok kay my dearest hubby.. U must be damnly tired.. Bertahan hokeh!! Miss you!!

Friday, May 27, 2011

Now i'm back!!!

Yes, now i am back... B4 ni dlm mode silence sekian lama kan.. Hajat di hati ( paksa rela) memang nak stop writing.. Tapi bila asyik duk baca blog orang lain rasa gataaaallll je tangan ni nk share sumthing.. N my hubby pon keep asking, xnk tulis belog lagi ke? Oh i miss everything about this digital diary indeed!! Sangat2 rindu!!

Skang akan cube sedaya upaya untuk menghapdet belog ini dengan aktifnya..(bley pecaye ke? Kuikui).. Well, skang masih lagi dalam cuti semester, da penghujung cuti da pon.. By this monday da start mengajar.. but i x cuti pon oke.. Nk cuti pon watpe kan, incik husband xde kat darat.. Officially skang ni da 26 hari incik husband berada di lautan sana.. Supposely by today dia da ada kat umah, but his $@&*%# boss asked him to go to Brunei la plak... Tskkkk... Sangat hancus hati & perasaan ni okeh bile kite da eksaited nk sambut kepulangan suami, tetibe xjadi.. How sad.. Airmata toksah cakapla.. Berkoyan2 kua smpai xlarat da nak nangis.. Hehe.. Sian kat incik husband nk kena layan kerenah wife die yg cenggini..ehehe..Tp it's not his fault la.. The one n only person i shud blame is.... Tettttttt!!!! Heheh.. U know la kan.. Xnk sebut kat sini.. Hehe.. Very the menyampah sama itu org.. Boley x nk rs cmni? =p because this is not the first time.. Before ni pon pas sebulan dia pegi brunei, balik ke umah dalam tgh2 mlm, then ptg esoknya da kena pegi Qatar.. Mase tu sedih memang x hengatla.. Hehe.. Nasib baik incik suami setia memberi moral support..

Hari ni genap 169 hari menyulam cinta halal bersama incik husband.. Masih dalam proses membiasakan diri dengan kehidupan yg selalu berjauhan dgn incik suami.. Alhamdulillah, sangat bahagia walaupun kami x dapat bersama dan berdamping selalu seperti pasangan lain.. Tapi kisah cinta kami tetap kisah cinta terindah andai kita tahu menghargai erti sebuah kasih sayang.. Menyesal? Xpernah wujud dalam kamus hidup ini.. Malah rasa sangat bertuah kerana diberi peluang oleh Allah untuk merasai pengalaman untuk diuji sebegini.. X mudah oke hidup berjauhan dgn incik suami... Lagi2 time kite sakit, stress dan ada masalah.. Nk citer kat husband takut dia risau.. Dahla dia sendiri pon byk keje n keje kat tempat yg high risk.. So, citer time dia balik jela.. Bg yg memandang mungkin anggap semua ni remeh, tp yg melaluinya pasti memahami..

Okeh, tanak mood sedih2.. Spoil je.. Sedih2 pon bukan dapat ape pon ye takk? Xsabar nk tunggu incik husband balik.. Nak pegi holiday puas2.. Aritu time semua orang cuti aku still keje.. Oh sangat sedih.. Takpe2.. Da tak lama dah.. Doakan aku kuat hadapi semua ni okeh..

Entri kali nih xdapat nk attach gambar sebab aku update thru my cap ayam henpon.. Padahal aku tak reti sebenarnya.. Kehkeh.. Maybe next time la hokeh.. Letak banyak2 muke kami yang very the cute and sweet ni sampai muntah hijau semua yang tengok.. Heheh.. Till then, selamat bercuti semuanya!!!! Daaaaa...

Monday, July 19, 2010

Di saat kemalasan melanda..

Ohhh tidakkkkkkk.... sangat rindu tahap gaban nak membebel dlm my digital diary neh...!! tangan ni rase eeeee.. eeeee.. gataaaaallllll je nak menghapdet.. tapi apakan daya... haihhhhh... & mungkin entri kali ini adalah entri yang terakhir... sobsob... :(( ohh tidakkkk...

Cam ngengade jew bunyik... ahaha... but the truth is... memang betul2 rindu nak berblogging.. tapi tak terdaya kerana mematuhi protokol kerja... hmmm...

Memandangkan esok adalah cuti umum & disebabkan skang ni kemalasan adalah di tahap maksima, so amik kesempatan ni untuk menghapdet blog i neh.. berokben ni plak laju la plak malam neh... for the first time baru nak kagum. agagaga... :Pp

Hari ni 190710.. genap sudaa 2 hari menjadi tunangan orang.. eheeee... how do i feel? macam2 adaaaaa..... lega, syukur, happy, tak sangke, terkezut, sume ade.. complete package.. heheeee... hanya mampu mengucapkan syukur yg tak terkira & berdoa agar hubungan ini berpanjangan hingga ke jinjang pelamin & berkekalan hingga akhir hayat.. kaseh sampai sorga... insyaAllah.. :)) thank you so much to my mom and dad... at the same time syukur sangat pada Allah sebab telah memberikan jodoh & rezeki dalam usia 23 tahun ini.. sesungguhnya Dia jua yg Maha Mengetahui apa yg terbaik untuk hamba2-Nya...
*to my beloved fiance, tgh watpe tuuu?

Kepada kawan2 yang tak dijemput dalam majlis pertunangan aritu, mintak maaf sangat2.. majlis aritu kecil-kecilan sahaja.. dun worry, insyaallah da sampai hari kejadian tu nanti, sume akan dijemput yek.. jangan lupe bawak adiah besau2.. agagagaga.... guro jek.. & kepada yang datang serta saudara mara yg dah bertungkus lumus bersilat ngan periuk kuali sume siapkan makanan yg mabeles lagi yummlicious aritu, thank you so muchhhh...





Napela tenet laju plak malam neh.. ni yang makin menambahkan kemalasan ke tahap gaban.. adoiyaiii.. :Pp time ni la rase nak browse sume benda, nak tengok citer kat tv3 online.. omg.. dun be greedy hokeh... tu fail & buku tu tunggu masa nak dibelek je hah..
*suara jahat berbisik: takpe2, esok kan cuti.. esok jela wat sume tuh.. agagaga...:Pp

Hisss... jangan terpedaya dengan hasutan syaitannirrajimm... hisss.. hokehla.. kene kebalkan diri neh.. nk pi setelkan dulu ape yang patut.. tak jadi keje plak nanti.. tengokla camne kot2 nanti tetibe tangan ni gatal jugak nak hapdet blog neh.. ekekeke...Cau cin cauuuu.... :))

Thursday, July 1, 2010

New month, new place, new experience...

Hari ni sangat funat + mengantoks tahap gaban.. phewww.... (^___^)

Awal2 pas subuh da bertolak ke Dungun untuk lapor diri di tempat keje yang baru... tataula bape puluh kali menguap dalam kete tuh.. ngeeeee... tak dapat nak bayangkan everyday berulang-alik camtuh... sejam jugak drive ke sana.. manyak funat wooo... Alhamdulillah, everything has been going quite smoothly... just simple briefing jew arinih and kumpul segala jenis bahan mengajar mak nenek plus segala macam file tadik.. phewww... ngalahkan student baru jew menghurung file yg sangat banyak ke hulu ke hilir.. kaki ni toksah cakapla.. rase nak tanggal jew... skang pon x ilang lagi sakit sebab banyak jalan plus pakai kasut bertutup camtuh.. pasni sure pakai selipar jepon jew.. agagaga... seb bekla arini ari khamis.. so bleyla punch out pukul 3.30 kan.. weee.. kawan2 CBC ku sekalian, sila jeles hokeh.. eheheeee....

Lagi satu yang bestnyer... esok chooootiiiii.... woot! woot! (^___^)
Da rupe orang meroyan nak choti jew kan.. ahaks.. akhirnye dapat jugak choti 2 hari di hujung minggu cam org len.. syukur Alhamdulillah.. :)) tapi takble nak santai2 jugak.. pasal nak kena study, polish balik otak neh kasi kaw2 punyerr... da berkarat da tinggal lame calculus sume tuh.. adoiyaiii.. ari sabtu da kena pegi sane semula.. memulakan kehidupan baru sebagai perantau.. ahaks.. x larat la nak ulang-alik everyday.. dengan kelas malam lagi.. so better menyewa la kan.. hopefully everything will be fine la...

Hmm, hari ni mood masih dalam keadaan tak stabil sepenuhnya.. rase kosong jew.. huuu.. :(( terpaksa memujuk hati sendiri... tak dengar khabar berita ape pon dari sane.. hopefully he will be fine out there... hanya mampu berdoa.. really miss the moment where i could share my happiness, my dissatisfaction, my hardship... sharing everything... and he will listen to me, giving his full attention.. hmm.. :((

Hmm.. xpelah.. just think positive & doakan yang baik2 jew.. pejam celik pejam celik, da balikkk... eheee.. semangat! semangat! tiap kesabaran pasti akan ade ganjarannye betol tak...

Kepada kawan2 CBC ku sekalian, thanks a lot for the song yg u ols dedicate kat fesbuk tu.. terharu sangat2... and for abg harris, thanks jugak untuk video tuh.. zua x sempat tengok lagi sebab berokben ni sangatlah slow.. nk loading pon ngalahkan siput sedot.. huh.. thanks to u ols... kenangan2 sepanjang di CBC memang takkan lupe sampai bile2..


sewaktu lawatan ekslusif ke pejabat DiGi.. bersamamuuuuu...


kenangan mengepoww duhet HQ di Kenny Rogers.. agagagaga..


Malam masih mude tapi mata ni da sengal2 ubi.. mengantuk yg amat plus sangat funat.. nk topup tido yang secoet semalam tuh.. ngeeee... harap2 dapat jumpe ngan orang tersayang dalam mimpi.. ahaks..

*sweet dream evribodi*

Wednesday, June 30, 2010

When You're Gone...

:((

Tatkala ni x mampu menahan linangan airmata daripada berhenti mengalir.. tataula nape arini rase sangat2 sedih tahap gaban.. gaban pon x sedey camni kan.. :(( need to be very very strong & hiburkan hati sendiri tatkala insan tersayang takde dcc untuk menjadi sahabat & pendengar setia selama beberapa hari & mungkin beberapa minggu... tanpa sebarang jaringan perhubungan yg dapat menghubungkan... line tepon pon da tentu2 xdapat kat sane.. emel apetah lagi.. nak gune burung merpati, nanti nak kena guide dulu bape latitud longitud sume tuh.. geografi da lame tinggal.. fail betul.. tsskkkk... feeling so weak..  lemah, sunyi & sepi... :((

Girl, be strong okayy.. u can do it..
masa.. cepatla berlalu..
angin... sampaikan salam rinduku padanya...
*tuka mood jiwang jap*

:((

Hanya mampu menitipkan doa semoga cuaca di sana baik sentiasa & pelayarannya selamat... bimbang di hati ni hanya tuhan yang maha mengetahui.. tambah2 lagi esok aku nak mulakan keje di tempat baru.. macam2 perasaan ada dlm hati skang ni.. yg pastinya separuh jiwa ni rase kosong & ilang semua semangat.. hanya mampu mengalirkan airmata yg tak diundang.. tabahlah duhai hati... :((

*
*
*

When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now..

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too

When you're gone
All the words I need to hear to always get me through the day
And make it OK
I miss you..

*
*
*


Tak mampu lagi meneruskan kata2... makin lama nanti makin menjadi2.. dahla sangat susah nak stop crying... oh damn it.. :(( need to stop writing.. tanak ikutkan sangat hati yg gundah gulana ni.. be strong... tabahlah duhai hati.. x lama pun.. doakan semuanya baik2 je.. :((
*to my chenta hati.. we always pray for ur safety.. take good care of urself k.. we'll wait for u...
 
 
 
Wherever you go, whatever you do..
I will be right here waiting for you..
Whatever it takes, or how my heart breaks..
I will be right here waiting for you..
 
:((

Tuesday, June 29, 2010

Rezeki, peluang atau cubaan??

Hmm... arini kapla ni sangatla pening wooo.. sangat2 pening & buntu..
Dalam idup ni kadangkala akan ade waktu2nye di mana kiter sangat sukar utk buat keputusan.. kan? lagi2 kalo kena wat keputusan dalam waktu yg sangat2 singkat.. sure benda ni sume manusia kat atas bumi ni alami.. & situasi ni jugaklah tengah berlaku kat aku skang... sangat2 buntu... huuuuu... aku terpikir la jugak, adakah ni sume rezeki, peluang & laluan yang Allah bagi kat aku utk aku improve for better career in future.. ataupun cubaan & ujian untuk aku.. hmm.. tapi hati ni suh accept jew offer tuh.. why not give it a try kan? tapi once aku accept, memang kena struggle la.. hmm.. memangla xsenang nak senang kan? tapi x susah nak susah.. org cakap, susah2 dulu goyang kaki kemudian.. ye x? eheeee...

Semalam cuti, selain membereskan hal yang banyak iteww, sempat gakla gi kebun rambutan.. pehhh.. musim rambutan tgh berbuah nih.. sangat suke tgk buah2 rambutan banyak giler kat atas pokok..

yummyyyyy..


kebun rambutan ni tak jauh pun...

*
*
*


kat umah mak long aku jeww.... ngeeeee.... ade 4 pokok sumenye... sumenye tengah berbuah tunggu nak masak..


Need to go now.. nak berphone col ke China plak.. ahaks.. esok da kena naik laut & x dapat kontek.. huuu.. sadis.. :((

gudnite ebribodi...

Sunday, June 27, 2010

Finally at my home sweet homeeee...

Burp... Alhamdulillah... (^__^)
Kenyang macam tenggiling pas pekena burger malam2 camneh.. harus x gumuks camni kan.. huhuhu... kunun nak diet la sangat kan.. malam ni kire malam pengecualian la.. agagaga.. pasni wat sit up bebanyak hokehh.. :))

Yes, finally...
At my home sweet home.. and of course.. dalam my room sweet room neh.. ahaks..

Weeee.. sangat lega & hepi dapat guling2 atas tilam kesayangan neh... rindu giler.. ehehee.. bagi la hotel 10 bintang sekalipon, sure takble celen tilam i nehh.. :)) yang penting sekali balik ni dapat cubit pipi adik bongsu aku yg da 10 tahun tuh.. ahaha.. takble tinggal pipi tu lame2 hokehh.. baru pegi 4 hari da naik meroyan nak cubit sampai lunyai.. agagaga.. ciannn adik aku... :Pp mabuk nek bas pon x ilang lagik neh.. tataula nape nek bas kali ni pening yang amat.. semalam sampai umah lewat la jugak, supposely 8.30 pm da sampai tapi tataula nape lambat lak sampai.. dalam 10.30 pm camtuh.. that's y la tak suke naik bas.. long journey huh... sakit abis badan neh..


hari terakhir.. brekpes time at mamak restaurant with other cbc branches... asek2 mamak jew kan.. yang penting pinggan masing2 licin.. kalo da lapo... :))


besau betul botol air tu kan.. stok untuk 3 hari.. huhuhu... mase ni memasing da funat, kepala pon da "full".. so xpat terima dah pape input.. ape lagi, haruslah berposing di depan lensa... :))


the three of us..



Hmm.. malam ni agak frust sebab x dapat wat phone col ke China.. nape ek? tetibe lak xpat nak col & sms... what's wrong with the line??? asek masuk voicemail jeww.. but still ley receive col la.. cume yang x bestnyer sebab mahal la.. kalo aku yg col murah siket.. alang2 dier still kat darat neh, haruslah manfaatkan masa berphone call sepenuhnye kannnn... kalo x pon, ber sms sampai lenguh jari.. eheeee.. :))
hopefully esok line or whatever prob will be settled la.. nanti da nek laut da x pat da berhubung camni.. huuuu..

Lately dada ni asek sakit lagi.. adoiyaii.. ingat ke aritu da ilang la... agaknye senak kat tengah2 dada ni perkara normal ke ek.. nak kate sebab gastrik, maybe la.. tapi takde la sangat gejala gastrik 2,3 hari ni.. cume 2 hari lepas jew ade rase sakit sikit.. hopefully takde ape lah.. but now still sakit lagik.. jenuh asek nak kena tarek napas panjang2 & dalam2.. hmm...

Esok still cuti lagik.. weeeee... besh2... CBC selain pantai timur tu sile jeles okeh.. :))
but still aku takble nak lekat lepak2 kat umah... esok sangatlah banyak benda nak kena settlekan.. phewww... dengan panas terik camneh, dugaan betul nk kua ke mana2.. da name pon jenis yang kuat berpeluh.. fuhhh.. tu baru panas kat dunia kan.. subhanallah...

Kapla still pening, penat nek bas semalam pon x ilang lagik, so haruslah titon awal.. eleh, padahal saje jew wat alasan.. memang nak titon awal pon.. agagaga.... lagipon esok nak berpanas satu hari kan settlekan hal yg banyak iteww... hokehlah.. wiil hapdet my digital diary neh later.. sweet dream ebribodi... ^_____^
*to my chenta hati.. sleep tight dear... take care of urself k.. :))


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails