OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 10, 2011

My lucky number!


^__^

what number???

of course la number 7!

eheheeee... :))

whoaaaaa.... tak sangka arini genap 7 bulan sudaaa menyemai cinta halal bersama incik hubby... suke..suke.. :p tak teringat langsung tarikh arini.. erk.. boley tak camtu? ngeee... ala, hari2 adalah cinta ape.. kankan.. alhamdulillah... syukur atas nikmat kasih sayang yang Allah berikan.. walaupun selalu berjauhan, walaupun kami cume dapat bersama 3 bulan++ sahaja sepanjang 7 bulan usia perkahwinan kami, namun itu semua tak sedikitpun menjauhkan hati kami.. semoga hubungan suci ini terus mekar & kekal hingga akhir hayat.. aminnn...

terima kasih my hubby kerana sudi melayan isterimu yang agak "mengon" ini.. :p

terima kasih kerana menerima diri ini seadanya..

terima kasih atas segalanya...


*__*




*


*


*


Arini badan rasa lesu dan sangat sakit kaki.. bukan sebab menawan puncak Bauk aritu tapi most probably due to frequent driving.. nak berjalan rasa perit dan berdenyut jew... sobsob... :( nasib baik incik hubby dengan ikhlas hati menawarkan khidmat urut kaki refleksologinya... ekeke... nampak gayanya bertempek lagi la kaki ni malam ni dengan peneman setia selamanya, my SALONPAS... haihhh...

No special activities today since arini da keje kan.. ingat petang pas balik keje tadi nak jalan2 tepi pantai kat umah ni.. tapi memandangkan kaki ni sakit, so better rest kat umah jela.. tapi alhamdulillah pening loya and seme simptom low blood pressure tu takde plak 2-3 ari ni... cam tau2 je sakit ni eh incik hubby tengah ada kat umah.. ngengade jugak sakit ni... :p

Hurmmm....

Nak rest and lepak2 dengan incik hubby plak...

till then!

^__^





Friday, July 8, 2011

Aktiviti di petang jumaat yang indah.. :))

Hurmmm... :))
Sunyum sampai telinga..
^__^

Masih dalam mood "tak percaya".. Betul ke incik hubby ada depan mata ni? Macam tak caya lak.. :p Biasanya kalau dia pegi area Brunei, kurang2 pon sebulan tapi kali ni 9 ari jew.. Alhamdulillah.. Syukur atas "miracle" yang terjadi.. Bila incik hubby ada ni, seme sakit pening yang before ni tiap ari menyerang, skang semenye jadi baik.. Ajaib kan? :)) itu la agaknya hasil nikmat kasih sayang yang Allah berikan sesama manusia.. Macam iklan fair n lovely tuuu.. Tiap hari sayang... :p

Weekend yang dulunya sunyi dan suram, yang biasanya diisi dengan keje2 yang menimbun, arini dapatla jugak bersuka ria ala2 kanak ribena.. :p sebelum petang nak nampak bayang tu incik hubby and my lil bro bukan main xsesabo nak menebas.. Bukan menebas lalang or semak samun.. Menebas shuttlecock lewww...




Walau tak seterror datuk lee chong wei pun, walau ruang yang ada sekangkang kera je, janji dapat lepas gian nak menebas.. Yang penting kite enjoyyyy... :))




Tak menahan tengok mimik muka adik aku masa ni..:p

So ape yang aku tercegat menghapdet belog ni? Eheheeee... Oklah, nak pegi join orang2 tersayang menebas plak..

Till then...
Cau cin cau....

*__*



- Posted using BlogPress from my iPhone

Thursday, July 7, 2011

XPDC Menawan puncak Bauk

Tajuk takble blah... :p

*__*


Walaupun tanpa sebarang latihan, berkat usaha gigih + sokongan kawan2 akhirnya aku berjaya jugak menawan puncak Bauk sekaligus menyahut cabaran incik hubby dengan jayanya.. Weeeee... Big clap for me... :p

Tak menahan betul... Ehehee.. Ekceli pagi tadi bermulalah xpdc aku bersama-sama staf organisasi mendaki puncak terpemes amos di area dungun, terengganu ni iaitu....

"BUKIT BAUK" jerrrrrrr....

Eheheheeee... Jadi la kan.. Nak tunggu pi Everest ntah bila.. Memang tak la kan.. Bukit bauk pon jadi lerrr... :)) rasanya da tak lama sangat join aktiviti hiking ni seme.. Last pon zaman aku kat matrikulasi dulu.. Tu pon pancit separuh jalan.. Tapi this time.. Really unbelievable... Tak rasa semput pun.. Berjaya jugak habiskan, ntah dari mana semangat tu datang.. And dorang seme, peserta xpdc ni very sporting and happening.. Penat gelak je dengan macam2 gelagat dorang..






8.00 am - peserta yang participate tengah sibuk mendaftar & mengambil bekalan makanan

Around 8.20 am we all bertolak and lepas da warm up seme, around 8.45 am kami pon start mendaki...





Mula mendaki... Menuju puncak.. Gemilang cahaya mengukir cita seindah rasa... Nyanyi lagu AF boley tak? Ngeee.. :p





It was a longgggg journey... Sambil menghirup fresh air.. Sangat fresh oke.. Kabus pon depan muke je.. :))



















Aku sangat gayat nak lalu jambatan kecik tu.. Masa ni da halfway... Da tinggi sangat da mendaki sampai tak berani nak pandang bawah.. Tapi pemandangan sangat cantik.. Kagum dengan ciptaan Allah.. Tapi dalam camera henpon tak cantik.. Al-maklumla cap ayam... Kena sambar dslr plak pasni nih.. :p





My colleagues.. Amik napas dulu sekejap.. Pasni laluannya semakin mencabar.. Oh ya, kitorang pilih laluan tar.. Kalo sapa yang nak lagi adventerous tu bleh amik track hutan.. Walaupun tar, tapi laluannya agak curam..











Bukti nih... Eheheheee... Sila pilih nak piring mane.. :p






Pose dulu sebelum menuju puncak.. Peace!!!

And finally.... Setelah sejam berhempas pulas... Around 10 am.. 070711... Kami berjaya sampai ke penghujungnya.. Penghujungnya adalah di sini ya... Siap ade rumah orang and dusun lagi..





Sampai tak bape nampak dah tulisan BT BAUK tu..






Dilarang masuk ye tuan2 dan puan2.. Pasal dalam tu TM punye area.. :))






Satu lagi cabaran yang menyakitkan dan mencengkam sampai ke perut & jari kaki- nak turun la pulak...











Yang ni rimba bandar bukit bauk.. Tak jauh dari starting point kami mendaki tadi.. Sebelah je.. Ada apa dalam tu? I've no idea.. Pasal aku pon belum penah masuk lagi.. Next time maybe..

Overall, hiking kat sini best and happening sangat dengan orang ramai.. So takdela takut sangat kalo joging sorang2 kan.. Tempat ni pun da jadi tumpuan ramai orang especially waktu pagi & petang.. So sape yg interested bleyla datang joging or hiking kat sini.. :))

Kenapa takde langsung gambo aku dalam ni? :)) ai kan taske enteprem or overshadow orang lain.. Jadi mamarazzi cukupla.. That's the real satisfaction! Eheee.. Skang ni jari kaki seme melecet.. Adoii la.. Pedih bebenor.. Tapi takpe.. Sebab....... Surprisingly incik hubby akan sampai dalam masa bape jam je lagi.. ( ape punye kaitan daa..) Woot! Woot! Alhamdulillah.. Miracle do happen lah.. :)) tapi taktau la kali ni stay bape lame.. Harap2 lama sket la eh.. Boss pls jangan panggil incik hubby saya sebolan boley? :p

Till then...

Selamat berhujung minggu semuanya!

^__^




- Posted using BlogPress from my iPhone

Wednesday, July 6, 2011

Legaaaa....

Ermmm...

^__^

Betul kata orang, bila perut kenyang hati pon senang.. Eheheee.. Ohh, hari ini saya sangat gigih berpuasa.. Dah tentu2 la puasa ganti.. Ekekeke.. Last minute betul.. :p da tak lama sangat da nak masuk bulan ramadhan ni kan.. So harusla cargas mengganti.. Before ni asyik tangguh manjang plus kesehatan pon kucar kacir.. u ols wifey2 and gurlz2 seme da abes ganti ke?? :)) walaupun macam2 dugaan yang Allah bagi hari ni dengan gastrik, sakit kepala yang amat, ofis takde elektrik, student buat hal plus macam2 lagi tapi Alhamdulillah.. Ponuh puasa den.. :D












Menu berbuka hari ni... Ada sayur lemak kacang panjang + Sayur kangkung + Ayam goreng kicap madu + lauk gulai ayam semalam punye tapi aku panaskan balik + air lemon + budu bekas adik aku makan pon ade.. Ekeke..

Ni makan ke melantak ni.. :p ekceli takdela makan sangat pon.. Minum air je yang lebey sampai naik kembung perut ni ha.. Cuaca tak menentu plak skarang kan.. Tapi siang tadi panas betul.. Phewww~

Sakit kepala pon tak ilang lagi ni.. Nape ehh? Camne nak legakan sakit kepala dengan cepat ehh? Hurmmmm...

Pagi esok ade aktiviti spesel sikit.. Aktiviti ape, later la i story keh.. Tapi da lama tak involve dengan aktiviti yang camni.. Eksaited plak rasa.. Can't wait.. :D jangan pancit sudah besok.. Eheheee... Akan ku sahut cabaran incik hubby... Ohh.. Underestimate isteri sendirik yea...
-__-

( harap2 tak pancit + semput la besok.. :p )


Ppl, pls pray for my success hokeh!!
^__^




- Posted using BlogPress from my iPhone

Monday, July 4, 2011

Kaseh ebu membawa ke syurga


Arini nak buat spesel entri untuk ebu.. Bukan sebab mother's day ke ape.. Everyday is mother's day oke.. Tibe2 rasa sangat2 terharu arini sebab sebelum aku bangun lagi my mom da bangun tengah menumbuk cili padi kat dapo.. Semata-mata nak masakkan nasik goreng cili padi kat anak dara dia yang sorang nih.. Upss.. Anak dara lagi ke.. Ahahahaha.. Terlebey sudaaaa... :p Maap.. Maap..
^_^

Oke, oke.. Siyes oke.. Anak dier ni bangun pagi teros mandi solat bersiap seme.. Hampeh punye anak tak tolong pon wat bekpes.. -__-

Sian ma kena bangun lagi awal dari seme orang.. Pengorbanan seorang ibu.. Tido selalu terganggu sebab anak2.. Tapi kite yang anak ni tak pernah nak berterima kasih.. Jauh sekali nak menggembirakan hatinya.. Lukakan hati dier lagi ade.. Ape punye anak.. Kalo tau camtu awal2 da lempor ke dinding..

mm, tatau la nape seminggu dua ni asyik terbayang cane la ma preggykan aku dulu, hadapi saat2 melahirkan aku.. Susah payah besarkan aku sampai la da kembang semangkuk camni.. :)) tak terdaya kudrat kite nak membalasnye walau dengan apa cara sekalipon.. Tataulah nape lately mudah sangat tersentuh bila ingat pasal ebu tersayang.. Kalo bleh selalu nak give the best for her.. Everything asalkan dapat gembirakan hatinya.. Tapi biasalah, as a daughter, as human being, we tend to make mistakes..

Tapi, aku janji aku akn sentiasa perbaiki diri, bagi layanan yang sentiasa tip top.. Bukan sekadar untuk ebu, untuk ayah jua.. Kedua2nya permata yang berharga..

She is someone really special in my life...

* she's so sweet and "awet muda".. That's what ppl always tell me about her..

* love shopping! Pantang kalo kua berdua or without my dad, poket sure kempissss.. Abis seme nak diborongnye.. :)) sekali sekala takpela.. Kalo selalu boley botak den.. :p tapi seme isteri camtu kot kalo shopping time hubby takde.. Kan? Time ade seme benda hubby tak kasik beli..Ahahaha...

* kalo tengok drama kat tv mulut tak penah diam.. Banyak je tanye such as sapa hero? Nape dier wat camtu? Bini dia ke tu? Bla bla bla... Kadang2 haku naik tensen la jugak.. Eheheee.. Tapi kalo tanak jawab better diam je.. Takkan nak marah plak kan..

* sportinggggg sangat.... Mintak la ape pon, mintak la nak pegi mane pon.. Sure dpt permission! Buat tak elok je die marah..

* rajin bangun awal.. Tak penah lagi sepanjang hayat aku dari kecik sampai skang nampak dia bangun lambat.. Biasenye sebelum subuh da bangun..

* tak pernah lawan cakap suami.. Yg ni memang aku respect sangat2 and jadi inspirasi untuk aku sendirik apply.. Kalo suami or ayh aku marah, mak aku diam je..

* sukakan budak2.. Tapi takde rezeki lagi nak main2 dengan cucu sendiri.. Ma kena banyak doa lagi.. Doa ibu kan cepat makbul.. Eheheee.. :))

Ada banyak lagi tapi rasenye cukuplah yang aku dah senaraikan..

So after this.. Mari la kita berazam untuk sentiasa jadi anak yg terbaik untuk ebu2 kiter.. Sentiasa membahagiakan ebu & ayah..






Love u till the end mom!! eternity!! Thank u so much for being my mom.. Thank u so much for everything.. Everything...

P/s: ignore je muke adik aku yg inteprem kat dalam tu..:p



- Posted using BlogPress from my iPhone

Sunday, July 3, 2011

Confuse...


Arini badan still lemah.. Dunno what actually happens inside my body.. Pening sangat2 plus loya + tak larat + sometimes badan menggigil.. Simptoms sama macam low blood pressure.. Tapi takkanla penghidap low blood pressure everyday akan rasa camni? Takkan ada hari yang sihat kew? Memang camni eh? Confuse... -__-

Terpaksa la kuatkan jugak semangat + paksa diri.. Lagi2 bila incik hubby takde dcc ni, so everything nak kena survive sendiri.. Da tak larat nak mintak MC, nanti ape keje pon tak jalan.. Sian kat student haku.. Bak kata incik hubby, jangan stress sangat.. Tapi aku stress ke? Rasa macam tak.. Maybe banyak sangat berfikir kot.. Hmm..

Nasib baik still bleh keep in touch ngan incik hubby.. Sumber kekuatan selain dari family aku.. Time2 camni tiba2 hati jadi sayu plak.. Doakan aku sihat eh.. -__-


"Distance never seperates two hearts that really care, for our memories span the miles and in seconds we are there... But whenever I start feeling sad cuz I miss you, I remind myself how lucky I am to have someone so special to miss..."



Friday, July 1, 2011

Big girls don't cry!!


-___-

Hurmmm...

Arini tetiba jadi gloomy, takde mood.. Da mula terasa 'ketiadaannya' dcc.. Sangat2 terasa bila weekend menjelma.. Usually during weekend camni la aku busy memasak yang spesel sikit.. (spesel kewww..:p) busy menguruskan our mini garden yang xberapa nak garden tu.. Takpun outing plus dating kat mane2.. Dating ngan suami bestt brooo... :p

Hurmmmm... Arini haku terkulat-kulat je kat umah taktau nak buat ape.. Even i got so many works to do, tapi rase takde mood sangat2 nak buat.. Baru 3 hari incik hubby pegi keje da rasa lain sangat.. Berbeza sangat dari zaman belum kawen dulu.. Da kawen ni lagi terasa.. Pegi dapo teringat masak sama2.. Pegi ruang tamu teringat lepak tengok tv sama2.. Masuk kete pon teringat.. Even drive pegi keje pon teringat.. Haihhh.. Baru 3 ari oiiiii... Lambatnya masa berlalu.. Nape time incik hubby ade rasa cepat plak.. :D takpe,takpe.. Tamao syedih2.. Becuz big girls dun cry.. Teriak lg ader.. Ahahaha... :D sedar tak sedar arini da masuk 1 july daa.. Kalo taun lepas waktu ni aku tengah busy make preparations for our engagement.. Skang da jadik suami isteri yang sah pun.. :))

Ni sapa plak yang col nih.. Takkan weekend camnih pon student kaco jugak.. Ingat orang takde family life ke.. Baru nak feeling... Eh, ter'emo' plak.. Maap, maap.. Weekend camni memang malas sangat nak jawab col or reply sms, except from my beloved hubby je.. Ngee.. :)) so sape2 yang rase ada benda urgent sangat tuh pls leave a message lah yea.. Kalo col takde sms pastu then i assume bukan urgent lah.. Eheheeee...







Rindu bangat sama kamooooo... Miss u to the max!!






Ni pokok feberet my hubby.. Satu hari aku tak jenguk pokok ni sure rindu gaban.. Aku jaga dari sekecik-kecik daun sampailah da kembang semangkuk camni.. Siap kua bunga ala-ala tongkat sakti sailormoon gitu.. :p really nice! Tapi tak nampak pasal ni gambo lame..






This one is morning glory.. Hamek ko.. Sebelum kawen tanam pape pokok tak penah menjadik.. Da kawen, terlebih hidup subur plak pokok2 ni.. Sampai serabai aku tengok.. Tapi bile pagi dier berbunga tu rasa hepi sangat tengok.. A good mood to begin my day!

Hurmm.. Japlagik nak pegi main badminton dengan adik aku.. Melepaskan tensen.. Daripada duk melayan perasaan camnih lagi tensen dibuatnya..

Sunyummmmmm.... manisnya sepah iniii.... Ahahaha... :D
^_^

Selamat berhujung minggu!!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails