OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 26, 2015

Pengalaman buat rawatan akar gigi - part 2

Balik je dari klinik, belum rasa sakit apa2 sebab ubat bius tu masih ada lagi..doc kata ubat tu bleh btahan sejam hingga sejam setengah... okla kan.. pastu kelam kelibut bersiap ke hospital KPJ kuantan plak sebab pagi tu ayah saya warded untuk buat operation prostat dan membuang batu karang pada keesokan hari.. saya tak dibekalkan apa2 ubat pun lepas rawatan tu tapi doc cakap it's normal untuk rasa sakit sikit 2-3 hari after treatment tapi tahap kesakitan tu tak macam sakit gigi dulu..katanya la.. plus ubat tahan sakit gigi sebelum ni ada lagi so tak la risau sangat kan.. and saya tak dibenarkan mengunyah lagi kat gigi tu.. seksanya nak makan mula2 tu bila terrrrrkunyah nasik sikit.. sakit dia ya rabbi.. berdengung kepala sekejap..

Beberapa jam selepas tu sakit tu da datang dah.. cepat2 saya telan ubat tahan sakit tapi ubat tu tak kuat sangat dosnya memandangkan saya breastfeed.. so 20% jelah kurang sakitnya.. lepas 3 jam makan ubat rasa sakit semula.. ubat tu bleh makan 3x je sehari.. dahtu acanerr... bertahan aje la yeopp.... hari kedua makin terasa pulak sakitnya.. dengan time tu saya menjaga ayah yang baru lepas operate kat hospital.. dengan anak2 lagi..  time maghrib tu rasa macam ya allahhhh tak tahannnnye sakittt.. menyesal betul buat rawatan ni.. kalo cabut da settle dahh... mule la kan merungut dalam hati.. saya duk google2 takde pulak orang kes macam saya ni.. semua cakap da tak sakit lepas buat treatment.. aaaa sudahhhh.. rawatan ni gagal ke apa niiiiii... serious gabra bercampur tension... leceh kot nak kena gi buat lagi.. malam tu saya susah nak tido.. mikail plak demam selsema.. sakit gigi makin kuat.. sampai da sakit kepala n telinga pun rasa berdenyut semacam je.. kalo bleh nak suh incik hubby lempang saya kuat2... haaa camtula rasa sakit dia.. hahaha... keesokan pagi, nekad nak pegi semula klinik nak jumpa doc.. da tak tahan sangat dah sampai menangis2... rasa nak pecah je muka... dekat 45 minit baru sampai klinik... pastu nurse cakap arini doc takde, ada doc pakar sahaja tapi yang ada appointment je bleh jumpa...dia suruh datang semula esok.. dugaan betul.. saya cakap saya da tak tahan sangat ni.. nak bercakap pun da tak boleh.. saya mintak ubat tahan sakit yang kuat sikit tapi still boleh untuk breastfeed... dia bagi skali dengan antibiotik.. balik tu terus makan.. after 30 minutes, alhamdulillah sakit tahap nak pecah muka tadi beransur hilang... lega.. baru bleh senyum... haha.. ubat ni ok sikit.. saya sempat telan 2x jek pastu takde rasa sakit apa dah.. antibiotik tetap kena abiskanla..

Appointment kedua saya tu selepas 3 hari.. rasa sakit masih ada tapi tak sesakit tahap nak pecah muka tu.. huhu..tapi doc kata kalau masih sakit, still tak boleh nak buat tampalan kekal lagi.. dia cakap jarang sangatla jadi kes macam saya ni.. kalo camni memang 80% gagal la.. terbang duit hakuuuu... pastu dia kate takpe saya cuci lagi skali, means buat semula dari awal... saya oke kan ajelah asalkan da tak sakit.. dia cakap akar saya nampak ok je takde masalah apa pun.. cumanya ada dua jenis antibiotik biasanya diberi pada pesakit lepas rawatan dan saya tak boleh nak makan yang jenis lagi satu sebab bleh bagi effect pada baby.. mungkin sebab tu la kot.. kuman lain2.. kali ni setengah jam je dah siap.. doktor letak ubat dan letak tampalan berubat sekali.. next appointment after 2 weeks.. 2 minggu ni jugak rasa ubat pada tampalan tu tak hilang2.. masa tengah bayar tu kan tetibe saya rasa sakit balik.. alamak apesal pulak niiii
.. gagal lagi keee...?? 😂😂😂 saya balik umah dulu rehat2.. pastu sakit kuat tadi da berkurang sikit2 tanpa perlu makan ubat .. sampai la hari ni alhamdulillah tak rasa sakit apa dah.. cuma tak best sebab tak bleh mengunyah kasar2 lagi kat gigi tu selagi tak buat tampalan kekal.. so my 3rd appointment after raya haji ni.. tengoklah camne.. harap2 da boleh buat tampalan kekal.. tapi untuk tampalan kekal ni plak kos dia antara rm80-150... nampak tak? Baiki satu gigi je dah dekat 1k.. kalo pasni sakit datang semula serius nak cabut terus.. tanak pikir dah.. hahahahaaa... (tenkiu incik hasbenggg!)


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails