OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Monday, June 18, 2012

Motivasi untuk diri sendiri



Salam.

Arini mood ok sikit.. kot.. bila dah ada anak ni, takble ikutkan sangat perasaan.. Becuz my life is not only about me n myself anymore, ada banyak benda lagi saya kena amik tau.. So bila da naik pangkat jadi ebu ni, harus pandai dan matang untuk distinguish mane yang patut diutamakan.. Dalam case skarang ni, of course my son comes first.. Kalo saya lemah macam mane saya nak mendidik amanah Allah ini dengan sebaiknya..? Lagi2 bila suami saya jauh di sana mencarik rezeki halal buat kami sekeluarga, tentu dia mengharapkan saya dapat menggalas tanggungjawab menjaga permata hati sulungnya dengan sebaiknya..

Macam ni lah bila ada anak kecil, pastu berjauhan pulak dengan suami.. Saya masih belajar untuk menjaga Mifzal, maklumlah menjadi ebu di usia yang masih muda.. Amboi angkat tong masuk sendiri.. Heh.. Susah ke jaga anak ni?? Saya takmo share lah, nanti ada plak yang takut nak kawen & berkeluarga.. :p but trust me, ada anak ni memang double extra happy lah.. Terasa hidup lebih bermakna.. :)) Semua orang akan rasa sendiri, ada bahagian masing-masing.. Tapi saya yakin & percaya yang Allah Maha Adil.. Setiap kesusahan pasti akan dituruti kesenangan & kebahagiaan di pengakhirannya.. Bila saya patah semangat, motivasi saya cuma satu which is what are we all striving for... PAHALA & SYURGA.. Sesuatu yang tak mudah untuk dicapai, dah tentulah cabaran & halangannya pun bukan calang2 kan? everytime saya rasa saya dah tak berdaya lagi, saya cuba cekalkan semangat dan BERSABAR.. Setiap kesabaran pasti akan ada ganjarannya.. Tapi kekadang tu terkehel la jugak kat mane2.. Sedih2 nanes2 pastu mengadu okk ekk ngan incik hubby macam budak kecik.. :p masa tu memang tak matang la.. Heh.. Yela, sebab kite kan manusia biase.. Kalo manusia luar biasa tu da jadik alien pulak kan.. Ape ko melalut..

Semoga saya menjadi hamba yang beriman, isteri yang solehah, ebu yang baik pada anak saya & anak yang berbakti pada ibu bapa.. Amin..




- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails