OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Monday, June 1, 2009

Patah Tumbuh Hilang Berganti

Arini aku rase epy sebab abg aku yang blaja kat sarawak da balik. Da 5bulan lebey aku tak jumpe dier. Umah aku pon da meriah sket. Tambah2 ngan kerenah adik2 aku yg cukup memeningkan kepala. Poning2... Asyik bergado je berebutkan laptop. Sape yg ader adik lelaki phmla cmne rasenye. Nasib baikla ader dua orang je. Kalo lagi banyak tak taula aku. huhu... Aku ni jenis garang ngan adik2 aku. Tapi tak bermaksud aku tak sayang dorang. Cume memang perangai aku jenis tak tunjuk sgt. Sebenarnya jauh di sudut diri aku yang paling dalam, aku ni saaaaaaangatla penyayang. chewah. haha... Cian gak kat adik2 aku kadang2... Tapi pahami la wahai adik2ku sekalian bahawa itu semua didikan dari kakakmu untukmu agar dirimu menjadi insan yg berguna kelak... Aminn...

********************

Aku da beli 2ekor ikan arini. Orang cakap kalo kiter sunyi ke ape, haiwan peliharaan ni sesuai la untuk ilangkan kesunyian. Yeke?? Tapi aku rase betul la kot. Teringat plak kat arwah ikan aku yang 2ekor dulu. Ikan laga ngan ikan emas tapi dua2 tu da arwah. Meraung2 la aku mase tu. Aku sayang sangat kat dorang. Nak wat camne, da ajal kan. Tapi aku tak terkilan la. Aku sempatla tanam ikan emas aku kat belakang bilik hostel universiti. huhuhu... Tapi yang ikan laga tu aku tak sempat nak wat pape sebab aku amanahkan mak and adik aku jaga kat umah. Mak aku pun inform lambat pasal kematian ikan tu. Kes taknak aku meraung lagi. Tapi yang sadisnya, mak aku siap bagi bangkai ikan tu kat ayam makcik sebelah. Waaaaaaaaaaa!! Sadis sungguh... Ayam tu pun tak selera nak makan. Mereputla ikan aku tu kat situ agaknye. huuuuuu. tak dapat and taknak aku bayangkan. Bile da ader ikan baru ni le la aku jage dorang sepenuh mase (cam pelik je ayat ni...), jadikan dorang tempat luahan perasaan. hehe... And harap2 umur dorang panjang. Amiiin...Sekurang2nya terubatla rindu aku kat arwah2 ikan aku dulu. Rindu dak bungcet ngan dak engcem!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails