OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, September 11, 2012

My breastfeeding journey #6


Salam.


Tension pasal tak boleh tido.. Bile Mifzal da tido awal time tu jugaklah mata ni liat nak lelap.. Haihhh.. Rugi betul.. :p

Alhamdulillah berkat kesabaran & usaha yang tidak putus2, susu saya makin bertambah dari sehari ke sehari.. Thanks to incik hubby yang sentiasa berikan sokongan penuh pada puan isteri yang cepat panik ni.. Hehe.. Saya masih belum ambil supplement shaklee tu tapi memang berniat nak ambil untuk tambahkan tenaga.. Sangat2 letih & badan selalu sakit sana sini especially bahagian belakang, bahu & pinggang.. Mungkin jugak efek saya jatuh tangga 2-3x masa anak dara dulu.. =_='

Skarang ni saya masih "merajinkan" diri mengepam setiap 2 jam.. Kadang2 kalau Mifzal meragam payah nak tido asyik nak berdukung bermanja ngan ebu terskip jugaklah sampai 3-4 jam.. Tapi tak apalah, saya percaya pada rezeki Allah.. Walau camane pun Mifzal masih keutamaan no 1.. Insyaallah.. Utamakan mana yang utama.. Aritu saya buat power pumping selama 2 hari then stop sehari sebab malas huhu.. Then sambung semula selama seminggu.. And of course pastu kena buat regular pumping every 2-3 hours..

Alhamdulillah tiada lagi stok frozen ebm yang keluar sebaliknya saya dah topupkan dengan yang baru.. Syukur sangat sangat.. Walaupun tak banyak tapi memadailah sehari dapat masukkan 4-5oz dalam deep freezer tu.. Ade rezeki lebih ada lah.. :)) kalau dulu dalam sehari tu saya dapat pump total 28-32 oz.. Tapi skarang dah mencecah 40++ oz.. Alhamdulillah.. Semuanya rezeki Mifzal.. Saya cuma banyakkan minum air.. Sehari paling sikit pun saya minum 2.25 L.. Nak biasakan minum 3-4 L sehari.. Selain tu saya minum horlicks + susu anmum + milo.. 2x sehari.. Campur sekaligus.. Hehe.. Malas nak buat satu2.. Sangat sedap.. Yummyyy.. Oh aritu ade jugak minum air barli tapi dalam 3 hari je pastu da malas nak buat.. Huhu.. Air sejuk langsung saya tak minum tapi buah2 sejuk saya makan jugak macam tembikai tu.. Kebetulan adik saya nak exam UPSR esok so dia dapat kurma, bolehlah kakak dia ni menyibuk sekali makan.. :)) so far itu ajer yang saya makan untuk banyakkan susu selain dari nasik 2-3 pinggan sekali makan.. Hihihiiii... Semuanya milk booster saya.. Lain orang lain milk boosternye.. So kena try n error.. Yang penting kena RAJIN MENGEPAM.. Hihi... Skarang ni kalau skip pam 2 jam tu dah rasa breast full & bengkak.. Dah lama tak rasa camtu.. Super duper happy bila dapat rasa semula.. Alhamdulillah thank you Allah!!

Beberapa hari je lagi Mifzal nak masuk 5 bulan.. Sekejap je rasa.. Semoga susu badan saya sentiasa cukup untuk menampung keperluannya setiap hari.. Insyaallah.. Amin amin amin...

Nak pegi mengepam pulak.. Alang2 mata takboleh lelap ni better pump susu.. :))

Bai!



- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails