OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, May 23, 2009

Bersama Kesulitan Ada Kemudahan


aku baru je nak berjinak2 ngan dunia blog ni... quite interesting gakla sebab aku memang jenis yang suke menulis. sebelum ni aku lebih suke baca blog2 kengkawan, lebih suke jadi pemerhati dari jauh, menganalisis permasalahan org. bukan nak judge ke ape, tapi hakikatnya kadang2 permasalahan dunia ni, tak kisahlah masalah ape pun, membuatkan kite lebih matang. tapi kengkadang tu aku plak yang terlebih sensitip and emo pas bace blog2 dorang. tu yang aku benci tu feeling2 sadis camtu.

                                                 ************

setiap org ada masalah masing2, sape yang xde masalah? masalah tu sebenarnya penyeri hidup. aku pernah diuji, aku rase awal tahun ni la paling berat aku diuji. mungkin semua tu berpunca dari silap aku sendiri tanpa aku sedar. mempertahankan kepercayaan dan keyakinan seseorang adalah perkara yang paling sukar bagi aku. sekali kite dah hancurkan kepercayaan orang, tak mudah untuk kite raih kepercayaan tu semula, kalau berjaya sekalipun mesti dah tak same mcm sebelumnya. last2, aku gak yang tertekan.

*********

tapi skang aku dah rase tenang sket. aku pun bukanlah jenis yang luahkan masalah kat sape2 time aku ada masalah. lebih suke pendam. tapi sejak ada insan istimewa tu, mostly aku luahkan jgk. paling kurang pun, aku bercerita ngan abg long aku. rindu plak da bpe bulan tak jumpa dier. aku mmg sgt rapat dengan abg berbanding akak aku. ape yg buat aku sedih sgt, hubungan aku dgn akak dah tak baik sgt mcm sblm dia kawen dulu. perkahwinan bleh buat seseorang berubah ke?? ntahla. aku pun mcm da taknak pikir sume tu. tapi selagi aku bergelar adik, aku akan ttp hormatkan dia sbg akak aku. aku harap sgt2 kitorang bleh jadi tersangat mesra cam dulu2..rindu sangattttt..... dah2, aku dah jadi emo plak ni...

**********

sesungguhnya sesudah kesulitan itu pasti ada kemudahan. setelah titisan airmata pasti ada senyuman. jadi, senyumlah...

***
tiada suatu kegembiraan pun yang kekal bagimu
dan tiada suatu kesedihan pun dapat mengembalikan padamu
sesuatu yang telah hilang...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails