OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Thursday, July 13, 2017

Ada apa dengan syawal?

Assalamualaikum..

Rasenye belum terlambat lagi nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI buat semua blogger2 di malaysia ni.. mohon maaf andainya penulisan saya selama ni melampaui batas or mengguris hati mana2 pihak.. cliche sangat kan, asal raya je baru sibuk nak mintak maaf bagai.. 😅😅😅

Ater, turn raya rumah mane mengkome seme taun ni? Kekeke.. taun ni teman berlima raya di rumah mertua di kedah.. hestek #teamrayarumahmertua... kekeke.. alhamdulillah, syukur sebab incik suami dapat raya lama kali ni bersama mak abahnya.. double happy sebab adik badek seme balik jugak complete 1 family. sebelum ni kalau turn raya sana tak dapat lama macam sekarang sebab kena pegi offshore.. kali ni hamek kau sampai raya ke 14 baru la nampak bayang umah sendiri sedor2 abis pokok bunga kesayangan teman mati..😅😅😅 pasrahhhhh....

Taun ni ingatkan nak buat open house tapi bayang open house pun macam tak berapa nak muncul so ntohler.. hahaha.. bukan apa, plan tu selalu on aje.. tapi memikirkan kedudukan kewangan yang tak stabil ni terpaksalah hold dulu.. yela incik suami skang bukan keje macam dulu dah sejak kena lay off masa zaman oil n gas jatuh dulu tu.. skang buat freelance je.. so nak taknak kena bijak merancang belanjawan keluarga.. takde ke yang nak ajak datang open house tu? 😅😅😅

Raya tahun ni semua bersederhana je.. dari aspek pakaian sampailah juadah hari raya.. anak2 pakai je baju melayu tahun lepas.. bukan selalu pakai pun kan, macam membazir je nak beli baru.. maknye aje yang last minute kena korek tabung TERPAKSA beli baju kurung nursing friendly sebab tiba2 baru terperasan jubah raya taun lepas takde front zip caner nk breastfeed kan.. ?? Keterpaksaan yang rela. 😆😆😆 pastu gigihla duk scroll ig belek baju yang bersesuaian lepas tu stress sebab saiz semua dah sold out...😭😭😭 masa tu incik suami kat laut, sporting je layan bini dia ni tanya yang ni ok tak yang ni cantik tak.. hihihi... iols beli online je kali ni sebab susahla nak gi shopping bila da ada 3 ketul budak kecik tu.. dengan nak bersesak orang ramai lagi, dengan lasak budak2 ni lagi phewww... takpelah dapat baju besar sikit pun dari ukuran sebenar.. janji dapat raya sama2.. 😎😎😎 tapi bukan nak citer pasal susah payah nak cari baju ni sebenarnya.. 😅 nak cakap yang raya tahun ni serba sederhana sebab mak ayah saya tak sihat.. sedia maklum yang ayah saya ada kanser prostat and recently mak saya pulak buat angioplasti sebab dapat heart attack.. puncanya sebab blood vessels tu ada blockage.. plus mak saya ada diabetes n high blood pressure, so deep down inside my heart saya rasa satu perasaan sayu je kali ni.. sedih sebab tak dapat jaga mereka 24/7 and sedih sebab taun ni bukan turn raya bersama mereka.. saya harap allah panjangkan usia mereka sebab belum cukup lagi saya menabur bakti sebagai seorang anak.. mak mertua saya pulak tak sihat jugak baru lepas buat laparoscopy, katenye ade jangkitan fungus dalam usus and sekarang masih lagi dalam proses recovery..

Otw nak balik ke rumah pulak incik suami kena slip disc masa tengah masukkan beg dalam bonet kereta.. tapi sekarang da ok sikit la but still on medication.. semua citer pasal tak sihat kan.. sayu sangat syawal kali ni.. pape pun ade hikmah yang Allah berikan pada saya dan kami sekeluarga pada syawal ini.. alhamdulillah.. tapi biarlah ia tersemat kemas dalam hati sanubari saya sahaja.. tu cerita syawal saya kali ini.. syawal korang pulak cemane? Actually banyak sangat benda dalam kepala ni nak citer kat sini tapi da ngantuk sangat dah.. huhuhu.. later on saya up entri lagi.. incik suami n anak3 da sedap lena rugi tak join ni.. 😪😪😪😴😴😴

Akhir kata, SELAMAT HARI RAYA.. MAAF ZAHIR & BATIN dari kami sekeluarga.. 💑👦👦👶 xoxo

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails