OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, January 16, 2013

My breastfeeding journey #9


Dia tidak meminta bahkan Dia lah yang memberi rezeki..

Alhamdulillah..

Siapa sangka kan.. Rentetan episod kemeruduman susu yang saya alami selama 2 bulan lepas menyebabkan 200++ oz stok ebm yang dah saya simpan selama ni akhirnya hanya tinggal 4 botol sahaja ( 17oz).. 4 botol stok tu statik di situ sehinggalah sekarang ni dah bertambah semula menjadi 10 botol.. Alhamdulillah.. Selama 2 bulan saya berusaha sekarang dah nampak hasilnya.. Allah tetap makbulkan doa hambanya yang berusaha sama ada cepat @ lambat.. Syukurrr sangat2...

Dulu saya macam dah pasrah bila production sehari cukup2 untuk menampung keperluan Mifzal untuk satu hari... Tak dapat nak buat stok pun. Tapi da syukur sangat sebab saya tak perlu tambah air masak dalam susu @ topup dengan fm.. Tapi saya tetap disiplinkan diri pam setiap 2-3 jam. Kadang2 bila dah terlalu penat @ sibuk dengan housechores ade la jugak terlambat sejam dua tapi nasib baik tak jejaskan production saya. Pernah terlintas nak let go 30 storage bottle tu tapi siapa sangka saat tu jugaklah Allah memperbanyakkan rezeki Mifzal. Alhamdulillah...

There is nothing happier than looking at my own flesh and blood drinking my own milk, his mother's milk.. :') alhamdulillah.. Thank you Allah..

Skarang ni memang tengah bersemangat nak kumpul stok. Sehari dapatlah simpan at least 3 oz.. Kalau ade lebih dapat la simpan lebih.. Kalau tak dapat simpan pun tetap bersyukur. Asalkan Mifzal dapat minum susu ibunya.. Cukuplah 2x dulu dia terpaksa topup fm. (1st masa minggu pertama lahir, 2nd masa 7m++). Nasib baik sekejap je waktu genting tu.

Semoga Allah terus mempermudahkan laluan saya untuk bf Mifzal sampai 2y & semoga diperbanyakkan rezeki Mifzal untuk minum susu ibunya. In shaa Allah. Aminn..




- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails