OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, October 14, 2012

Berdua kembali


Salam.

Da dua hari incik hubby kembali bekerja.. Tak puas lagi rasanya spend time together.. Masak untuk incik hubby.. main dengan Mifzal sama-sama.. Sebulan tu sekejap jer berlalu.. Kalo time incik hubby keje rasa lambat pulak.. :p tipu kalau saya cakap saya tak "terasa" dengan semua ni.. Isteri mana yang tak sedih bila terpaksa berpisah jasad dengan suami sendiri.. Rasa sunyi, sepi, macam hilang sebelah tangan.. Sedih, sayu, semua rasa tak best tu ada.. Lagi2 bila ada anak ni makin menjadi2 pulak.. Banyak sangat kenangan manis kami bertiga di teratak kecil kami ni.. everytime saya masak, incik hubby yang akan jaga & uruskan Mifzal.. dodoikan dia, layan dia main, dan skarang da pandai mandikan & pakaikan pampers.. :)) cuma time berak ebu jugak kena basuhkan.. huhu.. Bila bangun pagi biasanya incik hubby berguling atas katil menggomol si tecik tu.. Pastu bersembang & main cakcak.. Kemain lebar si tecik tu tersengih.. Kalau dengan ebu baru dia ketawa mengekek.. Skarang ni bangun pagi berdua je.. Tapi takpelah.. Saya selalu bagitau Mifzal yang abahnya pegi work.. Jauh.. Demi untuk carik rezeki buat kita.. Tapi nanti abah akan jumpa kita lagi.. 5 minggu tu kejaaaaaapp jer.. :') saya tau saya tak kuat, tapi saya harus & wajib menjadi kuat demi anak kami yang baru sorang ni.. :)) lagipun ini bukan pertama kali kami terpaksa berjauhan.. Da hampir 2 tahun pun.. insyaAllah.. Allah sentiasa ada untuk membantu saya.. Semoga segalanya dipermudahkan buat saya & Mifzal sepanjang abahnya bekerja.. Semoga segalanya dipermudahkan juga buat incik hubby.. Amin amin amin..

Mifzal da menginjak ke usia 6 bulan dah skarang ni.. Alhamdulillah.. Macam tak percaya anak ebu da 6 bulan pun.. Da big boy, bulat & berisi padat.. :)) aritu kecik je masa ebu lahirkan Mifzal.. Skarang kemain aktif.. Sibuk nak merangkak, main & explore benda2 baru di sekeliling.. Next appointment dengan his paed minggu depan.. Nak kena cucuk lagi.. Dua jarum plak tu.. Haihh.. Everytime nak cucuk ni ebu yang terover nervous.. =_='

Alhamdulillah, Mifzal masih lagi minum susu ebu.. & saya masih lagi gigih mengepam.. Da almost 4 months as an EP mom.. Semoga saya terus kuat semangat & rajin mengepam. Amin! :)) tapi pas raya aritu jadual mengepam da kelaut.. Sejak incik hubby balik memang saya tak menang tangan.. Mana nak masak, kemas dapo, lipat kain, jemur baju, uruskan si tecik tu lagi.. Da abis seme keje baru bleh mengepam.. Tapi kalo susu da abis memang kena dahulukan mengepam.. Daripada 2 jam sekali lama2 jadi 4-6 jam sekali.. =_=' total production per day pun turut susut la.. Nasib baik ade frozen ebm tu.. Syukur.. Kalo tak memang tak terkejar.. Tambah pulak Mifzal makin banyak minum susu.. Da 3-4 oz sekali minum.. Kadang tu da minum 3 oz then tak sampai sejam minum lagi 3 oz.. Pengsan! Harap2 saya bleh survive.. Atleast sampai dia setahun.. Then baru continue sampai 2 tahun.. Go ebu go! :))

Pasal makan pulak, alhamdulillah takde masalah lagi so far.. Saya da buat puree kurma, pisang, apple merah, carrot.. Semua dia makan.. Cuma pisang takbole sangat sebab dia cirit sikit.. So far baru bagi sekali sehari.. Tengokla seminggu dua lagi baru nak bagi 2x then baru introduce plain porridge.. Ni tengah pikir nak buat puree apa lagi ni.. Ingat nak try pumpkin dengan sweet potato pulak.. Heee..

Tapi pape hal baik tido dulu.. Muahaha.. Ngantuk sangat nih.. Gudnite ya!




- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails