OUR JOURNEY -----> MUSUH - SAHABAT - KEKASIH - TUNANG - SUAMI (^_*)

Daisypath Anniversary tickers

CINTA HALAL KAMI (^_^)

Daisypath Anniversary tickers

OUR JUNIOR IS IN DA HOUSE!! :))

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, November 28, 2009

Selamat Hari Raya Aidiladha..

Da lame aku tak update blog nih. mmm..hari ni hari kedua umat Islam menyambut Hari Raya Aidiladha… tapi aku rasa raya haji tahun ni tak semeriah tahun2 lepas. Kat kawasan aku la. But still ade jgk budak2 datang beraya kat umah aku semalam. Yang aku nak tergelak, umah aku tak prepare pon makanan untuk dak2 yang datang sebab kitorang tak expect ade budak2 akan datang. Maklumla raya haji. Biasenye tahun2 lepas aku rajin gak ar wat biskut ngan kek cam raya aidilfiti... Memang meriah sakan. Tapi tahun ni tak taw la angin kuskus ape yg serang aku sampai aku rs malas yg amat nak wat sume tu. Yang ada cume kacang sira yg mak aku wat. Sian dak2 tu. Berebut2 jugakla dorang makan. Tapi yg datang tak ramaila. Dalam dua group jer.. ayah aku lak rilek jer tido pastu...aku pon ape lagi..tengok ayah aku syokkkkk je tido jeles gak. Kebetulan aku memang ngantuk giler. Kena bangun awal tolong mak aku masak. Akak aku membuta lagi. Ampeh tul. aku pon tak buang masa dah. Sebelum lagi ramai yg datang umah aku, aku gi tido dulu. Ekeke.. then, 1 umah aku membuta.
                                     
                                          *******************

Eheee....petang tu kitorang cam boring gak duk umah. So abg ipar aku suggest kitorang gi Mesra Mall memandangkan mall tu dah dibuke secara rasminya pada hari tuh. Padahal da lame da siap tapi atas beberapa faktor dan kekangan, semalam baru dibuka sepenuhnya. Memang ramai giler org. Sume beraya kat sini. Ekeke..Parking penuh, troli pon abis. Kena tunggu turn kalo nak pakai troli. Dulu aku da pegi banyak kali kat situ tapi byk lagi kedai kat dalam tu yg belum dibuka masa tu. Dari umah aku dalam 30 minit perjalanan je. Kalo laju sket drive dlm 20 minit jela. Ade banyakla kedai dalam tu. Kiri kanan bangunan ade TMC, kat tengah2 ade byk kedai cam The Body Shop (tempat peberet aku nih. hihi), kedai buku Popular (peberet aku gak), Guardian, Pizza Hut, Burger King, Roti Boy, Vern’s, kedai Kasut You, Kamdar, pusat Boling, futsal, pawagam, banyakla lagi...letih aku nak list.
view Mesra Mall dari stesen minyak petronas. Hihi..


aku boring2 snap jerla mane2 pic..

Pastu semalam ade promosi barang seposen. Banyak gakla brg yg dijual dgn harga seposen cam sabun protex ngan ubat nyamuk. Sempat gak aku amik 20 kotak sabun protex. Hahaha... baru 2 hengget kan. Nak amik banyak lagi dorang tak kasi. Patutnya sorang cume le amik skotak je (taktaula pe objektif dorang) tapi akak aku mandrem pe ntah smpai cashier tu kasi. Hihi..Tapi mall ni blehla aku katekan mall yg terbesar kat kemaman ni buat mase ni. Dekat sejam lebey gak pusing2 bangunan tu. Pas solat asar kitorang gi santai2 kat pantai kemasik. Tak jauh pon dari Mesra Mall tu. Tapi mase tu da almost 6.30 kot. So tak le nak lama2 sangatla. Tapi tempat tu da cantik berbanding dulu. Angin pon sepoi2 bahase je (tapi cam angin kencang gak ar. huhu). Kalo de peluang lagi memang aku akan drive sendiri pegi sane layan perasaan. Ihiks...setengah jam pastu kitorang pon balik..perut pon da buat konsert kan...
pantai kemasik yg mendamaikan...




main entrance..
aksi melampau nih. naseb da kawen. kehkeh...

adik aku...bajet ensem la tuh. hahaha..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails